FAQ Coronavirus (COVID-19) volgens richtlijnen Recron

Update: 17-03-2020 15:30

Het Coronavirus zorgt dagelijks voor nieuwe ontwikkelingen. Wij houden daarom de nieuwsberichten over het coronavirus dagelijks in de gaten en handelen waar nodig. Strandweelde, Slapen aan Zee volgt de richtlijnen van het RIVM, Brancheorganisatie Recron en overheden. Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen en antwoorden.


Veel gestelde vragen:

Er is op dit moment geen reden om vakanties te vermijden of af te lassen. We staan in nauw contact met de lokale instanties (GGD), de brancheorganisatie en gemeenten die ons op de hoogte houden van (lokale) ontwikkelingen omtrent het virus.

Q1: Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus?

Op dit moment is het Corona virus geen reden tot annuleren en valt het niet onder de annuleringsverzekering. Nederland is niet door de rijksoverheid ‘op slot gezet’, waardoor gasten zich vrij kunnen bewegen. Heeft u een annuleringsverzekering bij ons afgesloten, dan gelden de Recron voorwaarden. Heeft u geen verzekering bij ons afgesloten, contacteer dan uw eigen verzekering.

Recron annuleringsvoorwaarden (Art. 6 https://www.mennorode.nl/upload/files/recron-voorwaarden.pdf ): 


Q2: Welke maatregelen neemt Strandweelde om verspreiding te voorkomen?

U kunt veilig genieten van een verblijf in onze strandslaaphuisjes en op het strand van Nieuwvliet-Bad. Voor een verblijf in de strandhuisjes gelden de landelijke richtlijnen en daarnaast zorgen alle medewerkers er voor dat deze richtlijnen worden nageleefd. Zo worden onder andere de volgende extra maatregelen getroffen:

  • Het schoonmaken van de verblijfsruimte en de zogenoemde “handcontactpunten” gebeurt met professionele middelen
  • Het wassen van linnen gebeurt op professionele wijze (temperatuur >60 graden) waardoor virussen niet overleven
  • Extra desinfecterende handgel in algemene ruimte (centrumgebouw)

Q3: Zijn de faciliteiten te gebruiken / geopend?

Receptie
De receptie is geopend van maandag t/m zondag. Vragen die telefonisch of per email gesteld kunnen worden dienen via deze contactmiddelen gesteld worden. Hierdoor is geen persoonlijk contact nodig. Inchecken kunt u aan de receptie doen, maar houdt wel de richtlijnen van het RIVM in acht; een gepaste afstand houden van 1,5 meter tussen u en de andere persoon/personen. Probeer het contact bij receptie zo kort mogelijk te houden en probeer, indien mogelijk, met pin te betalen.

Restaurant Piazza Italian Kitchen Nieuwvliet
Om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, heeft het kabinet zondag 15 maart j.l. besloten om ook de horecagelegenheden te sluiten. Hierdoor is het restaurant gesloten tot 6 april (vooruitzicht is open vanaf woensdag 8 april). Maar zal aangepast worden indien noodzakelijk.

Food market
De food market is geopend tijdens de openingsuren van de receptie. Wel wordt u gevraagd om een gepaste afstand te houden; richtlijn 1,5 meter. Graag enkel betalen met pin indien mogelijk.


Omboeken en annuleren

Q4: Ik heb gereserveerd. Wat als ik wil annuleren?

Zoals in Q1 omschreven heeft de rijksoverheid geen negatief reisadvies gegeven en kunt u nog op vakantie gaan. Wel volgen we de richtlijnen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de GGD. Deze zijn terug te vinden op de website van het RIVM. In Nieuwvliet-Bad gelden geen bijzondere veiligheidsrisico's. Al onze accommodaties zijn geopend en u bent van harte welkom. Indien u uw vakantie wilt annuleren gelden onze reguliere Recron voorwaarden. U heeft een betalingsverplichting voor zowel het eerste als het tweede deel van de aanbetaling en deze blijft wettelijk gehandhaafd. Indien de aanbetaling niet verricht wordt, zullen er betalingsherinneringen verstuurd worden.

Heeft u een annuleringsverzekering bij ons afgesloten, dan gelden de Recron voorwaarden. Heeft u geen verzekering bij ons afgesloten, contacteer dan uw eigen verzekering.

Recron annuleringsvoorwaarden Art. 6 https://www.mennorode.nl/upload/files/recron-voorwaarden.pdf 

Q5: Ik ben niet woonachtig in Nederland. Wat als de grenzen van mijn land sluiten?

In het geval dat de grenzen van uw land sluiten, is dit voor uw eigen rekening. In Nederland zijn de grenzen niet gesloten, waardoor er geen beperkingen zijn om in het land te komen. Hierdoor blijft de reservering staan. Als u zelf annuleert, worden er annuleringskosten in rekening gebracht.

Q6: Één of meer personen uit het gezelschap kunnen niet komen, zitten in thuisquarantaine of komen uit een gebied dat ‘op slot’ zit. Wat voor regels gelden er dan?

In dit geval geleden dezelfde voorwaarden als bij Q5 omschreven. De personen die kunnen komen zijn van harte welkom. De personen die niet kunnen komen dienen dit telefonisch of per email aan te geven. Het aantal personen in de reservering wordt dan aangepast. De reserveringsperiode blijft staan.

Algemene informatie tijdens uw verblijf of bezoek

Wat kunt u zelf doen tijdens uw verblijf of bezoek?

Het is belangrijk om de standaard maatregelen op te volgen die gelden bij een “normale” griep en verkoudheid, namelijk:

  • Een begroeting op een andere wijze dan een hand, knuffel of kus
  • Was uw handen regelmatig langer dan 25 seconden met water en zeep
  • Hoest en nies in een papieren zakdoek of in de binnenkant van de elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze daarna weg
  • Meldt u meteen als iemand ziek is door telefonisch contact op te nemen met de plaatselijke huisarts en informeer dit bij de receptie
  • Telefoon receptie: 0117-371910, bij geen gehoor mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Telefoon plaatselijke huisarts: Oostburg 0117-39 13 66 
    Telefoon ziekenhuis Oostburg 0117- 45 90 00 & SPOED 112

Het actuele nieuws over het coronavirus vindt u op:
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus